Beskrivelse av klasser2019-09-18T18:02:04+00:00

Beskrivelse Klasser

Pole Fitness 1

Er du helt ny i pole fitness er dette timen for deg. Vi jobber på holdning og basisteknikker for ulike triks, spins og transisjoner. Vi bygger opp styrken og forbereder kroppen for øvelser som vil komme på neste nivå. Alle øvelser tilrettelegges for hver enkelt elev slik at man føler seg trygg med det vi jobber med.
 Til disse timene anbefales det tights, shorts og singlet.

  

  

Pole Fitness 2

Denne timen er for de som begynner å føle seg trygge på stanga og er klare til å ta treningen til et nytt nivå. Timen passer for elever som gått videre fra Pole fitness 1. I disse timene kombinerer vi flere triks og spins, samt at vi begynner med spinningpole og triks som er opp-ned i stanga. Vi fokuserer på teknikk og her begynner du også ta mer ansvar for din egen trening.
Til disse timene anbefales det shorts, singlet og sports topp.

  

  

Pole Fitness 3 – 4

Når du føler deg komfortabel og mestrer øvelsene på Pole fitness nivå 2 så tar vi steget videre. Dette er en kombinert nivå 3 – 4 time hvor vi jobber med mer avanserte triks og kombinasjoner i stangen. Dette er en morsom og utfordrende treningstime der du utfordres til å øve mye, gjøre feil og prøve igjen, og mest av alt ta ansvar og vise respekt for dine egne grenser.
Til disse timene anbefales det shorts og sports topp.

  

  

Open pole

Alle kan være med på denne timen. I denne timen varmer vi opp sammen, men du bestemmer selv hva du vil trene på under timen. Har du sett et bilde eller en video av et kult triks du har lyst til å prøve? Her har du gode muligheter for akkurat hva DU trenger å øve på. Har du gått tom for ideer på øvelser? Spør! Instruktøren er tilgjengelig under timen til å hjelpe, tilpasse og svare på alle spørsmål.
Til disse timene har du på deg det som passer til din trening.

Exotic pole

Dette er en dansetime hvor man lærer å danse exotisk poledance. Her får du lære mye floorwork, tilsammen med spins og triks setter vi sammen koreografier med fokus på linjer og holdning. Denne timen er på intermediet nivå og inneholder en del tunge og raske øvelser, som passer for elever på nivå 2 i pole fitness og oppover. Alle nivåer har lov å delta på timen, men det anbefales sterkt å ha deltatt på nok mange Pole fitness 1 timer slik at man føler seg trygg og mestrer øvelsene som skjer på disse timene. Vi danser i høye hæler, men det går helt fint å delta barbeint.
Til disse timene anbefales det tights/shorts og legvarmere, singlet/topp og heels. NB: bruk knebeskyttere!

Yoga flow

Denne timen passer perfekt for deg som trenger litt avkobling fra en travel hverdag. Kom som du er, gi deg selv tid for en behagelig yoga time som fyller deg med positivitet og ny energi. Her fokuserer vi på pusten, avspenning, rolige bevegelser som øker balanse og bevegeligheten i kroppen. Dette er en rolig yoga time som passer for absolutt alle, og en herlig måte å avslutte dagen på.
Til denne timen er det anbefalt å ha på seg behagelige klær som dekker armer og ben som joggebukse, tights, hettegenser, genser osv.

Flexibility flow

Har du et mål om å komme ned i splitt eller stå i en perfekt bro? Flexibility flow er den perfekte timen for å jobbe med bevegeligheten i muskler og ledd. Vårt mål er å bli sterke og myke! I denne timen jobber vi med forskjellige metoder så som passiv/aktiv stretching, dynamisk stretching, PNF stretching, samt øvelser som stabiliserer ledd og rotasjoner i hofte og skuldre. Timen passer for alle nivåer, øvelsene tilrettelegges eller eleven eget nivå og det er du selv som bestemmer hvor mye eller hardt du vil strekke.
Til denne timen er det anbefalt å ha på seg behagelige klær som dekker armer og ben som joggebukse, tights, genser/singlet, eller også ryggvarmere/legvarmere.

Full body burnout

På denne timen trener vi med vår egne kroppsvekt. Øvelser og opplegg av timen varierer fra uke til uke, en god variasjon av barre inspirert styrketrening, sirkeltrening, tabata, innslag av cardio samt andre opplegg. Denne timen er perfekt for deg som trenger og bygge opp styrken i kroppen eller ønsker et bra komplement til pole treningen!
Til disse timene anbefales vanlige trenings klær samt joggesko.

Thank god it’s friday!

Dette er en time hvor alle kan delta, og her vil det være en god del overraskelser. 🙂 Instruktøren varierer fra uke til uke med hva som skjer på timene. Noen ganger får elevene prøve seg på elementer i spinningpole, floorwork, gjøre triks sammen eller sette sammen sekvenser til dansekoreografi både med og uten stang. Alle øvelser tilrettelegges for hver enkelt elev slik at man føler seg trygg med det vi jobber med.
 Til disse timene anbefales det tights, shorts og singlet.