STUDIO VILKÅR
~ ENGLISH VERSION BELOW ~
BOOKING REGLER
Frist for på- og avmelding er 4 timer før klassestart, du må selv utføre booking i din profil, via appen eller webben. Systemet vil automatisk kansellere gruppetimer ved mindre enn tre deltakere ved fristen. Booking tas ikke over telefon, sosial media eller gjennom andre elever/ansatte. Dersom du har problemer med booking og ikke får meldt deg på eller av, må dette gis beskjed om før fristen.
For medlemskap og pakker med ubegrenset trening blir du trukket 100kr i gebyr for No-Show (påmeldt uten oppmøte). For andre medlemskap, klippekort, kurs eller privattime vil klassen regnes som gjennomført, og du blir ikke belastet gebyr.
KLASSE REGLER
-
Elever må komme i god tid og være i salen før timen starter. Etter at døren er stengt så er det ikke lov å gå inn i salen.
-
Elever skal følge instrukser fra instruktøren, det er ikke lov å utføre øvelser som ikke er blitt undervist i gjeldende time.
-
Elever har ikke lov og lære bort til andre elever. Hvis en elev trenger hjelp så spør de instruktøren.
-
Elever skal bruke treningsklær som er tilpasset bevegelse og som dekker intime områder.
-
Hvis man må gå fra timen litt tidligere (maks 5 minutter) skal dette gis beskjed om før timen starter.
-
Ingen mobilbruk/filming under timen. Det gis tid for å filme og ta bilder etter timen er ferdig.
-
Ringer, halsbånd, armbånd og klokker må tas av før trening.
-
Instruktøren kan be deg om å forlate timen dersom du utgjør en risiko for deg selv eller andre elever, eller ikke følger instrukser fra instruktør.
MEDLEMSKAP
Tegning av medlemskap er et bindende kontrakt mellom medlemmet og Unicorn Pole & Aerial Fitness. Medlemskapet er personlig og kan ikke benyttes av andre enn medlemmet selv. Innmelding av medlemskap kan utføres på nett i vårt bookingsystem eller direkte i studio. Avtalen er inngått ved samme tidspunkt kunde kjøper medlemskapet, samtidig må kunde signere standardvilkårene elektronisk. Betaling for medlemskap vil trekkes automatisk fra din konto og på samme dato hver måned. Medlemskap fortsetter automatisk etter bindingsperioden inntil medlemmet selv sier opp avtalen.
Medlemsfordeler kan leses om under «Medlemskap». Studenter får rabattert pris på Stardust og Diamond medlemskap ved fremvisning av gyldig studentbevis. Rabatten er gyldig i 6 måneder fra første trekk etter at medlemmet har dokumentert beviset. Medlemmet må selv sørge for fremvisning av nytt studentbevis i god tid for å unngå trekk på fullt beløp når disse 6 månedene utgår.
Betaling for medlemskap trekkes automatisk fra Medlemmets konto på samme dato hver måned. Betalingsdato kan endres i ettertid. Medlemmet er selv ansvarlig for å påse at betaling av månedlig medlemsavgift blir gjennomført. Dersom debet-/kreditt-kort ikke kan belastes vil Medlemmet bli varslet per epost. Dersom betaling ikke går gjennom innen tre dager fra den opprinnelige trekkdatoen, vil Medlemmet bli belastet med et gebyr på kr 100,- for sen betaling. Dersom medlemsavgift uteblir vil Medlemmet motta faktura på skyldig beløp sammen med påløpende administrasjonsgebyr på kr 150,-. Betales ikke fakturaen innenfor fristen, mottar Medlemmet purring med purregebyr, deretter sendes saken videre til inkasso. Dersom Medlemmet mottar inkassokrav fra en ekstern inkassator, er det betalingsinformasjonen på fakturaen fra den eksterne inkassatoren som skal benyttes ved betaling.
Brudd på Unicorn Pole & Aerial Fitness sine sikkerhets- og trivselsregler, samt gjentakende betalingsproblemer kan medføre at medlemskap avsluttes. Endringer i våre standard regler kan forekomme, kontrakten vil da oppdateres og kunde vil bli bedt om å signere disse på nytt i sin profil.
FRYS DITT MEDLEMSKAP
Medlemskap kan fryses 1 gang per år, under siden 'medlemskap' kan du se hvilke medlemskap du kan fryse og hvor lenge. Frys av medlemskap sendes inn skriftlig og minst 7 dager før din neste betaling slik at vi rekker å fryse ditt medlemskap i tide. Medlemskapet blir stanset på samme dato som ditt månedlige trekk. Fryses medlemskapet under bindingstiden forlenges perioden med like mange antall måneder. Ved graviditet, operasjon eller skade kan medlemskap fryses opp til 12 måneder mot dokumentasjon fra lege.
OPPSIGELSE
Medlemskap har en generell oppsigelse på én måned. Dette gjelder alle våre medlemskap, også uten binding. Oppsigelsen er gjeldene én måned fra og med neste trekk etter oppsigelsen er mottatt skriftlig. Oppsigelse sendes per e-post til post@unicornpole.no i god tid før din neste betaling for at kommende betaling skal regnes som din siste måned. Det er ikke mulig å si opp medlemskap i bindingstiden.
TIMEPLAN OG KLASSER
Vi har en fast timeplan hvor klassene går ved samme tidspunkt hver uke. Eksklusive Pop-up klasser på 90-120 minutter er inkludert i de ubegrensede medlemskapene, for begrenset medlemskap eller klippekort vil disse klassene bruke opp 2 av dine klipp.
Til tider forandres timeplan etter tilpasning for våre instruktører, nye klasser eller ved ferie perioder. Under sommerperioden ( juni-august) vil timeplan reduseres og klasser vil slås sammen. Studio holder stengt ved helligdager, inneklemte dager og i romjulen. Vi forbeholder oss retten til å endre timer samt kansellering av timer dersom det blir nødvendig.
ALDERSGRENSE
Elever skal ha fylt 18 år for å tegne medlemskap eller delta på gruppe timer hos oss.
KAMPANJER/GAVEKORT
Det tilfelle hvor studio tilbyr flere kampanjer samtidig, eller kunde ønsker gavekort sammen med et tilbud, er det kun mulig å bruke én rabatt kode per kjøp.
TRIVSEL OG MILJØ
-
Vis respekt og hensyn mot instruktør og de andre elevene.
-
Sørg for å komme fresh til studio, vår sport kan være en intim hvor vi trener sammen i grupper og instruktøren har nærkontakt med elever ved hjelp/spotting.
-
Unngå mye bruk av parfyme da andre kan være allergisk.
-
Det er ikke lov å ha med seg barn eller venner/familie inn i treningssalen for å se på.
Unicorn Pole & Aerial Fitness forbeholder seg retten til å avslutte medlems avtalen dersom eleven foretar brudd på våre sikkerhet og trivsels regler etter anmodning fra de ansatte. Også dersom medlemmet på sosiale medier opptrer på en truende eller trakasserende måte mot andre elever, ansatte eller bedriften. Ved dette tilfelle vil medlemmet først motta skriftlig advarsel, og ved neste hendelse avsluttes medlemskap siste dag for inneværende betalt måned.
KURS OG WORKSHOP
Alle påmeldinger til kurs/workshops er bindende og bekreftet ved mottatt innbetaling. Booket kurs/workshop er gjeldende, det er altså ikke lov å bytte/endre eller kansellere i ettertid. For booking av privat workshop/event så vil fullt beløp for samtlige deltakere trekkes fra kunde kontoen til den som bestiller.
UTDRIKNINGSLAG OG EVENT
Utdrikningslag, kick-off, bursdag event og private workshops kan bookes i vårt bookingsystem. Kontakt oss på forhånd slik at vi får bekreftet at datoen dere ønsker er ledig. For å booke en dato lager du en profil i bookingsystemet hvor du kjøper reservasjon på kr 500. Resterende beløp vil bli trukket automatisk fra kundeprofilen 14 dager før oppdragsdato. Booking er bindende, kansellering eller endring av tidspunkt må skje senest 14 dager før oppdrag. Når resterende beløp for event er betalt er det ikke lenger mulig for kansellering/endring. Unicorn pole studio forbeholder seg retten til å kansellere eller gjøre endringer av arrangementet dersom det er absolutt nødvendig. Beløpet krediteres dersom dette skulle oppstå og vi ikke finner en passende løsning for dere. Instruktørene har rett til å avvise personer fra lokalet dersom de opptrer i en trakasserende atferd eller utgjør en fare for andre deltakere eller instruktør.
KLIPPEKORT
Vi tilbyr klippekort både for klasser med instruktør og egentrening. Klippekort er gyldig 12 måneder fra kjøpsdato. Dersom du ikke skal bruke mer av klippene dine, kan resterende overføres til en annen bruker. Overføring kan utføres én gang og gjelder kun for brukeren som opprinnelig har kjøpt klippekortet.
SKADE
Unicorn Pole & Aerial Fitness har fokus på sikkerhet og helse, og det er derfor viktig at det blir opplyst om tidligere skader eller skader som måtte oppstå under trening til instruktør. All trening skjer på eget ansvar og studio står ikke ansvarlig for personskader og/eller tap av eiendom som måtte oppstå under trening i studio. Instruktører har rett til å be elever om å avbryte trening dersom det vises tegn til skade eller smerte, som kan utgjøre risiko for seg selv eller andre.
LEIE AV UTSTYR
Hos oss kan du leie stang, hoop, silk, og tilbehør til hjemme trening eller show. Leietid avtales og betales for på forhånd. Leietaker må lage en bruker og signere våre studiovilkår hvor følgende punkter godtas for å leie:
-
Leietaker skal hente og levere tilbake utstyret på studio etter avtale, og i likt stand som ved henting.
-
Dersom utstyret ikke leveres tilbake innenfor angitt frist påløper kostnad for ny leieperiode. Dersom utstyret ikke leveres tilbake innen 2 uker fra leveringsfrist vil leietaker motta faktura som tilsvarer erstatning for et nytt produkt.
-
Dersom det oppstår en skade skal leietaker kontakte studio og informere omgående.
-
Leietaker står ansvarlig for å dekke kostnader og erstatte utstyret med nye deler dersom noe er blitt skadet eller går tapt.
-
Leietaker skal gjøre seg kjent med montering og regler i forhold til bruk av utstyret.
-
Leietaker bærer eget ansvar eventuelle person skader som måtte oppstå.
SIKKERHET & PERSONOPPLYSNINGER
Unicorn pole studio er opptatt av din sikkerhet og at du som kunde skal føle deg trygg når vi behandler dine personopplysninger. All informasjon om hvordan vi lagrer og behandler dine personopplysninger finner du her: Personvernerklæring. Hvis du ønsker og få dine personlige opplysninger fjernet fra vår databas, vennligst kontakt oss på epost: post@unicornpole.no
TERMS & CONDITIONS
BOOKING RULES
The deadline for registration and cancellation is 4 hours before the class starts. You must manage bookings yourself through your profile via the app or website. The system will automatically cancel group classes if there are fewer than three participants by the deadline. Bookings cannot be made over the phone, through social media, or via other students/employees. If you experience booking or cancelling issues, you must notify us before the deadline.
For memberships and packages with unlimited training, a fee of 100 NOK will be charged for a no-show (registered but did not attend). For other memberships, class pass, courses, or private sessions, the class will be considered completed, and no additional fee will be charged.
CLASS RULES
-
Students must arrive in good time and be present before the class starts. Once the door is closed, entry to the classroom is not permitted.
-
Students must follow the instructor's directions and are not allowed to perform exercises that have not been taught in the current class.
-
Students are not allowed to instruct other students. If a student needs assistance, they should ask the instructor.
-
Students should wear athletic clothing designed for movement and that covers private areas.
-
If a student needs to leave a little early (maximum 5 minutes), they must inform the instructor before the class starts.
-
No mobile use or filming during the class. We give space for you to film and take pictures after class is finished.
-
Rings, necklaces, bracelets, and watches must be removed before training.
-
The instructor may ask you to leave the class if you pose a risk to yourself or other students, or if you do not follow the instructor's directions.
MEMBERSHIP
Signing up for a membership is a binding contract between the member and Unicorn Pole & Aerial Fitness. Membership is personal and cannot be used by anyone other than the member. Membership registration can be completed online through our booking system or directly in the studio. The agreement is established at the time the customer purchases the membership, and the customer must also electronically sign the standard terms at the same time. Membership payments will be automatically deducted from your account on the same date each month. Payment dates can be adjusted afterwards. Memberships automatically continues after the commitment period unless the member cancels the agreement themselves.
Membership benefits can be found under "Memberships." Students receive a discounted rate on Stardust and Diamond memberships upon presenting valid student ID. The discount is valid for 6 months from the first payment after the member provides the documentation. It is the member’s responsibility to present a new student ID in good time to avoid being charged the full amount when the 6 months expire.
The member is responsible for ensuring the monthly membership fee is successfully paid. If the debit/credit card cannot be charged, the member will be notified via email. If payment is not made within three days of the original due date, the member will be charged a late payment fee of 100 NOK. If the membership fee remains unpaid, the member will receive an invoice for the outstanding amount along with an administrative fee of 150 NOK. If the invoice is not paid by the deadline, the member will receive a reminder with an additional late fee, and the case will then be forwarded to debt collection. If the member receives a debt collection notice from an external agency, the payment information on the external agency’s invoice must be used to settle the payment.
Violations of Unicorn Pole & Aerial Fitness safety and conduct rules, as well as repeated payment issues, may result in membership termination. Changes to our standard terms may occur, in which case the contract will be updated, and the customer will be asked to sign the updated terms in their profile.
FREEZE YOUR MEDLEMSKAP
Memberships can be frozen once per year. Under the "Memberships" section, you can see which memberships are eligible for freezing and for how long. Requests to freeze a membership must be submitted in writing at least 7 days before your next payment date to ensure the membership is frozen on time. The membership will be paused on the same date as your monthly payment. If the membership is frozen during the commitment period, the commitment duration will be extended by the same number of months. For pregnancy, surgery, or injury, memberships can be frozen for up to 12 months with documentation from a doctor.
CANCEL YOUR MEMBERSHIP
Memberships have a general cancellation notice of one month. This applies to all our memberships, including those without a commitment period. The cancellation takes effect one month from the next payment date after the written cancellation is received. Cancellations must be sent via email to post@unicornpole.no well in advance of your next payment date to ensure that the upcoming payment will be considered your final month. Memberships cannot be canceled during the commitment period.
TIME SCHEDULE & CLASSES
We have a fixed schedule where classes take place at the same time every week. Pop-up classes, which last 90-120 minutes, are included in unlimited memberships. For limited memberships or punch cards, these classes will use 2 of your punches.
At times, the schedule may change to accommodate our instructors, introduce new classes, or during holiday periods. During the summer months (June-August), the schedule will be reduced, and some classes may be combined. The studio will be closed on holidays, in-between days, and during the Christmas period. We reserve the right to change or cancel classes if necessary.
AGE LIMIT
Students must be at least 18 years old to sign up for a membership or participate in group classes with us.
CAMPAINS/GIFTCARDS
In cases where the studio offers multiple promotions simultaneously, or if the customer wants to use a gift card along with an offer, only one discount code can be used per purchase.
WELL-BEING & ENVIROMENT
-
Show respect and consideration towards the instructor and other students.
-
Make sure to arrive fresh to the studio, as our sport can be intimate, with group training and the instructor having close contact with students for assistance/spotting.
-
Avoid heavy use of perfume, as others may have allergies.
-
Children or friends/family are not allowed in the training area to watch.
Unicorn Pole & Aerial Fitness reserves the right to terminate a membership if a student violates our safety and conduct rules upon request from staff. This also applies if the member behaves in a threatening or harassing manner towards other students, staff, or the business on social media. In such cases, the member will first receive a written warning, and upon the next incident, the membership will be terminated on the last day of the current paid month.
COURS & WORKSHOP
All registrations for courses/workshops are binding and confirmed upon receipt of payment. Once a course/workshop is booked, it is final, meaning it is not allowed to switch, modify, or cancel afterward. For booking a private workshop/event, the full amount for all participants will be charged to the account of the person making the booking.
BACHELOR PARTY & EVENTS
Bachelorette parties, kick-offs, birthday events, and private workshops can be booked through our booking system. Please contact us in advance to confirm that the desired date is available. To book a date, create a profile in the booking system and purchase a reservation for 500 NOK. The remaining balance will be automatically charged to the customer profile 14 days before the event date. Bookings are binding, and cancellations or changes must be made at least 14 days before the event. Once the remaining balance for the event is paid, cancellations or changes are no longer possible. Unicorn Pole Studio reserves the right to cancel or make changes to the event if absolutely necessary. In such cases, the amount will be credited if we are unable to find a suitable solution for you. Instructors have the right to refuse entry to individuals who display harassing behavior or pose a risk to other participants or the instructor.
CLASS PASSES
We offer class passes for instructor-led classes and self-training. Class passes are valid for 12 months from the purchase date. If you no longer wish to use your remaining punches, they can be transferred to another user. Transfers can only be made once and are only valid for the user who originally purchased the punch card.
INJURIES
Unicorn Pole & Aerial Fitness prioritizes safety and health, which is why it is important to inform the instructor about any previous injuries or injuries that may occur during training. All training is done at your own risk, and the studio is not responsible for personal injuries and/or loss of property that may occur during training in the studio. Instructors have the right to ask students to stop training if signs of injury or pain are observed, which could pose a risk to themselves or others.
RENT EQUIPMENT
We offer rental of poles, hoops, silks, and accessories for home training or performances. The rental period must be agreed upon and paid for in advance. The renter must create a user account and sign our studio terms, where the following points are accepted for the rental:
-
The renter must pick up and return the equipment to the studio as agreed, and in the same condition as it was at pickup.
-
If the equipment is not returned within the specified deadline, a fee for a new rental period will be charged. If the equipment is not returned within 2 weeks from the delivery deadline, the renter will receive an invoice for replacement of the equipment with a new product.
-
If any damage occurs, the renter must contact the studio and inform us immediately.
-
The renter is responsible for covering the costs and replacing the equipment with new parts if any items are damaged or lost.
-
The renter must familiarize themselves with the assembly and usage rules for the equipment.
-
The renter assumes full responsibility for any personal injuries that may occur during use.
SAFETY & PRIVACY POLICY
Unicorn Pole Studio prioritizes your safety and aims to ensure that you, as a customer, feel secure when we handle your personal data. All information about how we store and process your personal data can be found here: Privacy Policy. If you wish to have your personal information removed from our database, please contact us by email at: post@unicornpole.no